Cookie Consent by FreePrivacyPolicy.com
 
Auto Info - Alle volledig elektrische Volvo modellen komen online beschikbaar

Alle volledig elektrische Volvo modellen komen online beschikbaar

Alle volledig elektrische Volvo modellen komen online beschikbaar
02-03-2021 11:22 | Volvo | auteur Redactie

GOTHENBURG - Volvo Cars verandert de manier hoe en wanneer het klanten ontmoet fundamenteel. Het traditionele verkoopmodel wordt uitgebreid met online, met een sterke focus op het bouwen van directe klantrelaties.

Volvo heeft als doel om in 2030 wereldwijd een volledig elektrisch modellenaanbod te leveren. Hiervoor introduceert het merk de komende jaren een nieuwe familie van elektrische auto’s – ieder daarvan is online beschikbaar.

Als onderdeel van de nieuwe commerciële strategie investeert Volvo flink in zijn online verkoopkanalen, maakt de fabrikant het productaanbod overzichtelijker en er wordt gewerkt met transparante prijzen. In combinatie met de online verkoop van elektrische modellen richt Volvo zich op een overzichtelijk aanbod voor de klant, alles onder de naam Care by Volvo.



“De toekomst van Volvo Cars wordt bepaald door drie pijlers: elektrisch, online en groei”, aldus Lex Kerssemakers, Head of Global Commercial Operations. “We willen onze klanten gemoedsrust bieden en het bezitten van een Volvo volledig zorgeloos maken. Bijvoorbeeld door het eenvoudiger te maken om een Volvo aan te schaffen en ermee te rijden. Vereenvoudiging en gemak zijn cruciaal bij alles wat we doen.”

De strategie is gericht op het snelst groeiende segment in de wereldwijde auto-industrie: de markt voor premium elektrische modellen. Volvo stelt zich ten doel om leider te worden in dit segment en richt zich daarom volop op de ontwikkeling van elektrische auto’s.

Terwijl Volvo flink investeert in online verkoopkanalen, bouwt het samen met zijn retail partners ook een sterkere relatie op met klanten. Deze retail partners zijn en blijven een cruciaal onderdeel van de klantbeleving en verantwoordelijk voor verschillende belangrijke diensten. Bijvoorbeeld het hulp en advies voor de aankoop, voorbereiden, afleveren en onderhouden van de auto’s.

“Online en offline moeten volledig en naadloos worden geïntegreerd”, voegt Herrik van der Gaag, Managing Director van Volvo Car Nederland, toe. “Waar de klant ook is – online, in de Volvo showroom, in de Volvo werkplaats of onderweg – de beleving moet geweldig zijn.”

“Een logische stap in de huidige tijdgeest én een kans om méér klanten te bereiken”, zegt Frits Giesbers, Commercial Operations Director bij Volvo in Nederland. “Deze stap nemen we samen met onze Volvo dealers – samen zorgen we ervoor dat elke (potentiële) klant onze Volvo-ervaring krijgt, of het nu online is of later ‘offline’ bij de Volvo dealer. We willen daar zijn waar de klant ons wil ontmoeten. Dus ook thuis op de bank op zijn of haar tablet. Of waar dan ook.”

"Care by Volvo is in Nederland in 2019 gelanceerd als de flexibele abonnementsdienst van Volvo en wordt uitgebreid met een breder aanbod, gericht op gemak voor de klant. Bij het online aanschaffen van een elektrische Volvo biedt Care by Volvo een gemakkelijk totaalpakket dat zaken zoals service, garantie en pechhulp, maar ook verzekeringen omvat. Het realiseren van de ultieme klantervaring is waar het uiteindelijk om gaat,” aldus Niels Demesmaeker, Online Business Director bij Volvo in Nederland.

In de online showroom zal het bedrijf het proces voor het reserveren van een elektrische Volvo radicaal vereenvoudigen. Klanten kunnen straks kiezen uit aantrekkelijke, vooraf samengestelde elektrische Volvo’s, die snel en eenvoudig zijn te bestellen en klaar zijn voor snelle levering.

Nieuwsbrief

Geregeld het laatste autonieuws
in uw e-mail ontvangen?

Stuur mij de nieuwsbrief

Wilt u zich afmelden klik dan hier

Truckoccasions

Featured video

Wie is er sneller?!

missing-image
Fietser zwaargewond na aanrijding met auto in Enkhuizen
09-04-2021 | Ongevallen
ENKHUIZEN - Een 74-jarige man uit Andijk is donderdagmiddag zwaargewond geraakt bij een verkeersonge...
missing-image
Automobilist rijdt bloemenzaak in Heemstede binnen na parkeerfout
09-04-2021 | Ongevallen
HEEMSTEDE - Een automobilist is vrijdag aan het eind van de ochtend aan de Raadhuisstraat in He...
missing-image
Parkeervergunningen gemiddeld 3,3 procent duurder
09-04-2021 | Onderzoeken
AMERSFOORT - Een inwoner van de Amsterdamse binnenstad betaalt negen keer meer voor een parkeer...
missing-image
Nachtafsluitingen Heinenoordtunnel vanwege wegwerkzaamheden
09-04-2021 | Wegwerkzaamheden
DEN HAAG - Rijkswaterstaat voert in de nachten van vrijdag 9 april op zaterdag 10 april 2021 en van ...
missing-image
Man rijdt in Spanje rond met lijk in bijrijdersstoel
09-04-2021 | Opmerkelijk
GERONA - In het noordoosten van Spanje is donderdag een man aangehouden die in een auto rondree...
missing-image
Auto rijdt woning in Nijkerk binnen
08-04-2021 | Ongevallen
NIJKERK - Een personenauto is donderdagmiddag een woning in het Gelderse Nijkerk binnengereden....
missing-image
ALPINA breidt haar verkoopnetwerk uit naar Nederlandse markt
08-04-2021 | Branche
DEN HAAG/APELDOORN - Vanaf 1 april kunnen Nederlandse klanten BMW ALPINA Automobiles rechtstree...
missing-image
Wereldwijde verkooprecords voor BMW en Mercedes
08-04-2021 | Branche
AMSTERDAM - BMW en Mercedes zijn het jaar gestart met wereldwijde verkooprecords. Na een slecht...
missing-image
Caddy Cargo nu ook met 4MOTION en nieuwe scheidingswanden
08-04-2021 | Bestelwagens
LEUSDEN - De Volkswagen Caddy Cargo zet de volgende stap op het gebied van veelzijdigheid: als enige...
missing-image
OM eist gevangenisstraf voor oplichting met auto leasecontracten door Allinnautolease
08-04-2021 | Rechtspraak
ARNHEM - Zo’n tweehonderd gedupeerden deden aangifte van oplichting door het bedrijf Alli...